Værdigrundlag

Udfordring og udvikling i et dynamisk samarbejde

På SKT forventes det, at enhver ansat:

Udfordring

  • er et ansvarligt menneske, der gør sit bedste og arbejder for at realisere SKT's mål og strategier
  • værdsætter et selvstændigt, afvekslende og udfordrende arbejdsliv, og derfor tager ansvar og initiativer og deltager aktivt i hverdagens beslutnings-processer
  • løser problemerne snarest muligt der, hvor de opstår
  • gensidigt forsyner hinanden med relevant information og selv opsøger information i SKT's informationskanaler
  • påtager sig et medansvar for effektiv udnyttelse af skolens lokalemæssige, teknologiske og økonomiske ressourcer
  • agerer professionelt i relation til studerende og patienter samt interne og eksterne samarbejdspartnere
  • medvirker til en positiv synliggørelse af skolen og dens uddannelser.

Udvikling

  • bidrager til en løbende faglig, pædagogisk og administrativ nytænkning og udvikling af skolens uddannelser
  • planlægger og handler på baggrund af en bred opmærksomhed på fremtidens og omverdenens skiftende krav
  • deltager aktivt i egen efteruddannelse og udvikling samt medvirker til gensidig intern faglig oprustning
  • anvender det nyindlærte i en stadig forbedring af den måde, opgaverne løses på
  • ønsker at blive behandlet som et selvstændigt individ, der belønnes efter kvalifikationer, funktioner og resultater.

Et dynamisk samarbejde

  • medvirker til et godt samarbejdsklima ved at udvise engagement og fleksibilitet og bakke hinanden op i arbejdet
  • samarbejder om at skabe inspiration, dynamik og kvalitet, og samtidig accepterer, at udvikling og effektivitet indebærer risiko for fejl, men ikke bør medføre gentagelse af de samme fejl
  • giver og modtager ros og kritik på en troværdig og konstruktiv måde
  • er åben omkring håndtering af konflikter, så de løses hurtigst muligt af de involverede parter
  • demonstrerer teamsamarbejde/gode rollemodeller i forhold til skolens studerende og medarbejdere
  • undgår rygtedannelse og i stedet søger objektiv information hos kilden
  • accepterer og respekterer, at vi er i forskellige faser i livet, både personligt og i den faglige specialisering
  • er et helt menneske med både arbejdsliv og privatliv, og at kriser er en naturlig del af et menneskeliv.